Цікавий Тиждень точних наук

27.11.2023
66

З 20 по 24 листопада у закладі освіти проходив Тиждень математики, фізики та інформатики. На здобувачів освіти чекало багато цікавих, пізнавальних заходів.

У понеділок  викладач математики Алла Павлик провела відкриту виховну годину «Я люблю математику і Україну».  На уроці  були присутні ті, хто закоханий у математику та свою Батьківщину. Викладач намагалась зацікавити здобувачів освіти математикою, встановлюючи зв’язки між

математикою та іншими сферами життя, розвивати логічне мислення, уміння швидко орієнтуватись в ситуації. Цікавими були повідомлення про історію математики та видатних вчених математиків, чиї праці увійшли до скарбниці світової науки. На завершення уроку здобувачі освіти зробили висновок, що справжні патріоти знають про свою державу все і математику також.

У вівторок викладач фізики Галина Карпинець провела із групою №14 з професії кухар, кондитер відкритий урок «Узагальнення та систематизація знань із основ кінематики». Метою уроку було  узагальнити й систематизувати знання здобувачів освіти про кінематичні величини і зв’язки між ними; продовжити формування узагальнених способів діяльності для розв’язування задач.

Всі використані методи та прийоми роботи на уроці, були ефективними, так як сприяли реалізації поставленої мети та намічених завдань. Дидактичний матеріал допомагав закріпити й перевірити знання здобувачів освіти з теми. Інтерактивна вправа на платформі LearningApps активізувала розумову діяльність учнів. Гра на платформі  Kahoot допомогла узагальнити вивчений матеріал та дала зрозуміти, чи всі добре його засвоїли. Використання відео було спрямоване на зорове сприйняття навчального матеріалу й ефективність досліджень різного виду рухів. Урок був результативний. Мета уроку була досягнута.

У середу викладач фізики Лілія Сорока провела із групою №27 з професії продавець продовольчих товарів, продавець непродовольчих товарів позаурочний захід «Фруктово-фізичний мікс». Метою заходу було формувати у здобувачів освіти навички застосування своїх знань у нових нестандартних ситуаціях; розвивати логічне мислення, пам’ять, уважність, активність, комунікабельність та самостійність, уміння швидко приймати рішення; виховувати інтерес до предмета. Учасники заходу взяли участь у п’яти конкурсах: «Розшифруй назву фрукта чи ягоди»,  «Запиши фізичну формулу з назв фруктів чи ягід»,  «Впізнай видатного фізика», «Фізичні явища у фруктовому саду»,  «Назвіть найбільшу кількість фізичних термінів». Майбутні продавці отримали чудову можливість поєднати свої знання з фізики зі знаннями фруктів та ягід. Отже, показали себе не тільки ерудитами з фізики, а й добрими знавцями відповідного товару.

У четвер викладач математики Вікторія Петах провела інтелектуальну математичну гру – конкурс  «Хто зверху?» між дівчатами та хлопцями груп №34а і №34б з професії кухар, кондитер. Зацікавити здобувачів освіти математикою, показати її могутність і красу, примусити полюбити її – завдання кожного викладача математики. Велика роль у підвищенні інтересу до математики належить позаурочним заходам: конкурсам, інтелектуальним іграм, математичним вікторинам. Кожне нове покоління цікавиться іншими іграми, іншими конкурсами.

У грі  брали  участь дві команди − хлопців та дівчат. Дуель команд дівчат і хлопців  поділялася на сім раундів, що складалася з різних конкурсів: «Правда чи брехня», «Збери літери», «Відгадай пісню», «Хто я», «Чоловік чи жінка», «По губах» та «Супергра». Переможець визначився у фінальному раунді, де учасникам обох команд треба було розв’язати якомога більше задач, які були написані на аркушах і заховані між сторінками  підручників. В результаті перемогла команда учасників з більшою кмітливістю, наполегливістю, впевненістю у математичній науці.

У п’ятницю викладач інформатики Олеся Петрушева провела із групою №14 з професії кухар, кондитер відкритий урок «Поняття про штучний інтелект, інтернет речей, Smart-технології та технології колективного інтелекту». Урок пройшов цікаво і продуктивно. Щоб організувати увагу здобувачів освіти, викладач застосувала вправу «Розшифруй слова», виконуючи яку всі присутні дізнались тему уроку. Актуалізацію опорних знань проведено у формі гри за допомогою платформи Kahoot. Пояснення нового матеріалу викладач доступно провела, використовуючи презентацію та відеоматеріал. Матеріал, який здобувачі освіти переглянули про штучний інтелект в медійному просторі (робот Софія та розумний будинок) пов’язаний із життям, практикою, сприяє розвитку творчого, самостійного мислення. Підсумовуючи вивчене на уроці, здобувачі освіти виконали завдання у програмі Wordwall, яким показали про достатнє засвоєння матеріалу про різні напрями створення штучного інтелекту.

Предметні тижні, як один із видів  позаурочної роботи, є ефективним засобом  формування предметної й ключових компетентностей здобувачів освіти. Під час проведення заходів вирішується ціла низка різнорівневих дидактичних, виховних і розвивальних завдань: розвиваються пізнавальні навички учнів, формується вміння висловлювати власні судження, виявляти компетентність. Здобувачі освіти не лише виявляють знання, а й демонструють здатність і досвід ефективного застосування цих знань  у запропонованій їм штучній ситуації.