Цифрові компетенції та їх комунікаційна роль у сучасній освіті

14.04.2021
18

Із збільшенням темпів розвитку цифрових технологій, впровадженням інноваційних рішень у всіх сферах суспільного життя виникає необхідність у підвищенні якості підготовки працівників для створення можливості модернізації економіки країни відповідно до сучасних вимог.

Законом України “Про освіту” визнано інформаційно-комунікаційну компетентність як одну з ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.
На сьогодні здійснюється значна кількість освітніх заходів, спрямованих на формування цифрових навичок, проте вони не мають системного характеру, забезпечують формування лише окремих навичок та не вирішують питань низького рівня володіння цифровими навичками в суспільстві та обізнаності щодо цифрових прав громадян.
Відповідно до схвалення розпорядження Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 167-р «Концепції розвитку цифрових компетентностей» з педагогами ДНЗ «Мукачівський центр професійно-технічної освіти» проведено круглий стіл з обговорення питань «Про заходи щодо реалізації Концепції розвитку цифрових компетентностей».
Під час бесіди розглянуто основні проблеми з питань розвитку цифрових компетентностей, які потребують розв’язання в рамках Концепції:
– правове регулювання питань розвитку цифрових компетентностей;
– системи та опис цифрової компетентності (рамки цифрової компетентності), а також вимоги до рівнів володіння цифровими навичками та цифровими компетентностями різних категорій працівників;
– єдині підходи до визначення цифрових компетентностей у професійних стандартах та єдині вимоги до освітніх програм з розвитку інформаційно-цифрової компетентності фахівців різних професій;
– єдині вимоги до цифрових компетентностей в системі освіти;
– вимоги до цифрової компетентності в професійних стандартах;
системи індикаторів для моніторингу стану розвитку цифрових навичок та цифрових компетентностей;
– координації дій на рівні органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування під час реалізації державної політики у сфері розвитку цифрових навичок та цифрових компетентностей;
– системи сертифікації рівня цифрових компетентностей.
В результаті бесіди педагоги зробили висновок, що цифрові технології в сучасному світі – це не лише інструмент, а середовище існування, яке відкриває нові можливості: навчання в будь-який зручний час, безперервну освіту, можливість проєктувати індивідуальні освітні маршрути, зі споживачів електронних ресурсів стати творцями.