Сучасний компетентнісний урок. Яким йому бути?
Наш навчальний заклад проводить підготовку кваліфікованих робітників з п’яти професій за новими Державними стандартами на модульно-компетентністній основі.
Це вимагає новий підхід до моделювання, проектування та конструювання компетентністного уроку. З цією метою 3 січня 2020 року з педагогічними працівниками був проведений практичний семінар на тему «Сучасний компетентнісний урок. Яким йому бути?».
Під час теоретичної частини учасники заходу розглянули такі питання:
1. Що таке компетентність?
2. Структура компетентнісного уроку.
3. Організація та проведення модульного контролю знань.
Всі усвідомили, що основне завдання педагога сьогодні – формувати в учнів наступні основні складові компетентності:
– по-перше, знання, але не просто інформація, а швидко змінювана, динамічна, різноманітна, яку треба вміти знайти, відсіяти від непотрібної, перевести у досвід власної діяльності;
– по-друге, уміння використовувати це знання у конкретній ситуації; розуміння, яким чином добути це знання, для якого знання який метод потрібний;
– по-третє, адекватне оцінювання – себе, світу, свого місця в світі, конкретного знання, необхідності чи зайвості його для своєї діяльності, а також методу його здобування чи використання.
Практична частина передбачала виконання вправ з розробки та ведення плануючої документації:
– розробка завдань та критеріїв оцінювання досягнень учнів з навчального модуля;
– оформлення протоколу з модульного контролю знань з виробничого навчання;
– виконання записів у журнал обліку уроків теоретичного та виробничого навчання.
На завершення практичного семінару педагоги отримали пам’ятку «Правила для побудови компетентнісного уроку» для використання у своїй роботі.