“Стоп булінг!”

29.09.2021
17

Створити сприятливі умови для розвитку, виховання та навчання – головне завдання освітнього закладу. Від того, в якій атмосфері перебувають учні, залежить їхній настрій, їхнє здоров’я, їхнє бажання вчитися і, зрештою, просто приходити до  закладу.
Безпечна, доброзичлива атмосфера, заснована на довірі і повазі є найліпшою основою, щоб запобігти насильству та булінгу в Центрі.

Для протидії насильству й цькуванню у Центрі розроблений порядок реагування та надання допомоги, а також посилена відповідальність за вчинення таких дій, в тому числі за бездіяльність і приховування таких випадків.
Щоб  випадки насильства траплялися якомога рідше і  не переростали в  системне явище розроблений комплекс заходів для  протидії насильству та булінгу. А якщо такі випадки все-таки трапляються, дуже важливо допомогти всім учасникам знайти шлях до примирення, щоб вони могли надалі продовжувати навчання в одному колективі.
У рамках Всеукраїнського тижня з протидії булінгу, оголошеного МОН СМ України з 27.09 по 01.10.2021 року у Центрі проводяться заходи з протидії різного роду насилля.
За ініціативою майстра виробничого навчання Щербан О.В. проведено бесіду з учнями про толерантне спілкування між однолітками. Попередження булінгу та втручання у разі такого інциденту – це більше, ніж просто його припинення. Це сприяє також розвитку здорових стосунків. Здорові стосунки передбачають взаємодію між людьми на основі взаємної поваги, чи то особисто, чи через Інтернет. Учні, які здатні підтримувати здорові стосунки, навряд чи будуть знущатися з інших, скоріше вони будуть підтримувати тих, хто є об’єктом булінгу, і будуть більш здатними досягти своїх цілей в освіті. Пропагування здорових стосунків є головним способом запобігання булінгу і створення безпечної і приязної атмосфери у освітньому закладі.

Заступник директора з виховної роботи Трощак М.І. та уповноваженою особою з протидії насилля в Центрі Гал О.В. проведена профілактична бесіда із здобувачами освіти груп №18Т та №27 з метою формування навичок безпечної поведінки учнів, запобігання загрози життю і безпеки, спричиненої використанням мережі Інтернет.
  
Класні керівники навчальних груп першого курсу проводять з учнями бесіди з питань:
«Як реагувати на цкування?»,
«Як впоратися із ситуацією булінгу самостійно?»
«Хто такий спостерігач булінгу?»,
«Що можуть зробити педагоги?».
а з учнями ІІ і ІІІ курсів – «Стоп булінг!».
Психологічна служба Центру провела тренінг з учнями «Ознаки булінгу». Учні розпізнавали різні форми боулінгу, а саме:
систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
задирство;
фізичні і психічні приниження;
різного виду знущання;
бойкот та ігнорування;
псування особистих речей та ін.
Хулігани (булі) надзвичайно винахідливі. Новітній їхній “винахід” — кібербулінг, тобто знущання з використанням електронних засобів комунікації.

 
Під час тренінгу всі колективно визначали мотивацію до боулінгу. Це: заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.
Круглий стіл щодо «Хто і як відповідає за боулінг?»

 

Для учнів, які знущаються з інших, незалежно від того, чи це відбувається особисто чи в Інтернеті, можуть бути різні наслідки. Ознайомлення з ними заохочує позитивну поведінку учнів і допомагає взяти на себе відповідальність за свою власну поведінку і навчитися більш позитивним способам взаємодії з іншими.