Педагогічний процес в умовах змішаного навчання: комунікація між педагогом та учнями на відкритому уроці математики

23.12.2020
13

Для будь-якого навчання комунікація є невід’ємним складником педагогічного процесу. Від рівня комунікації залежить її ефективність, і дистанційне навчання тут не виняток.

Взаємодія між учнями та викладачами під час дистанційного навчання відбувається в межах штучно створеного комунікативного простору. Комунікативний простір передбачає сформовану ситуацію взаємодії, в якій є місце, час та взаємне бажання для спілкування, спрямовані на досягнення цілей процесу навчання. Саме така ситуація взаємодії з учнями сформована Павлик А.П. на відкритому уроці математики на тему «Логарифми та їх властивості» у групі №24 б. Викладач використовуючи платформу Zoom правильно спланувала час роботи на уроці, збалансувала навантаження між різними видами діяльності.
Пояснення нового матеріалу Алла Павлівна провела із супроводжуючою презентацією. Для закріплення теми з учнями виконано практичні вправи: «Закінчи речення», «Вільний мікрофон», «Знайди помилку». Вправи задані на домашнє завдання учні повинні виконати користуючись опорним конспектом розміщеним у Classroom і надіслати викладачу на E- mail для перевірки.
В умовах дистанційного навчання цей процес складніший, породжений необхідністю спільної діяльності, сприйняття та розуміння інших у віртуальному просторі, але можливість розгорнути діалог, який дозволив учням розвивати кмітливість, логічне мислення, математичну культуру тему уроку успішно освоєно.