Педагогічні читання -2024

11.01.2024
126

       Педагогічні читання – одна з невід’ємних форм методичної роботи, яка направлена на вивчення актуальних освітніх проблем, сприяє розвитку професіоналізму педагогів. Така форма роботи в Центрі традиційно проводиться під час зимових канікул.

       Цьогоріч педагогічні читання в закладі освіти проведено 10 січня. Заходи були спрямовані на підвищення пізнавальної та професійної компетентностей викладачів і майстрів виробничого навчання.

       Цікавим був виступ викладача спецдисциплін Сидоран М.Ю. на тему «Актуальні аспекти формування освітнього середовища під час дистанційного навчання». У своїй доповіді Марина Юріївна розкрила як ефективно організувати навчання та зробити його цікавим і якісним, яким повинен бути навчальний контент для дистанційного та змішаного навчання. Викладач зосередила увагу на нетрадиційних підходах у проведенні уроків з використанням різних цифрових платформ, що створюють умови для достатнього засвоєння навчального матеріалу, підвищення пізнавального інтересу здобувачів освіти, реалізації індивідуального та диференційованого підходів на уроках, розвитку інтелектуальних, творчих здібностей учнів, підготовки їх до життя у розвиненому інформаційному середовищі.

       Продовжила педагогічні читання з актуальним питанням «Створення сучасних засобів контролю якості знань» викладач спецдисциплін Талабішка М.І. Викладач наголосила, що контроль та оцінка знань, умінь та навичок здобувачів освіти є важливим елементом освітнього процесу. При правильній організації він сприяє розвитку пам’яті, мисленню учнів, систематизує їхні знання, своєчасно виявляє прогалини навчального процесу та служить їх запобіганню. Мар’яна Іванівна продемонструвала особисто розроблений збірник завдань для модульного контролю якості знань з предмета «Перукарська справа».

      Важливою для обговорення була тема «Шляхи посилення мотивації до навчання конкурентоздібного кваліфікованого робітника через майстерність педагога» висвітлена майстром виробничого навчання Гладун Г.М. Галина Миколаївна підкреслила, що процес мотивації у навчанні має характер певного циклу, він повторюється на кожному навчальному відрізку на вищому рівні. Саме тому, забезпечення педагогом кожного етапу мотиваційного циклу у навчанні має здійснюватись за допомогою спеціальних прийомів і методів. Мотивація повинна розглядатися як процес, який спрямовує, регулює і активізує діяльність суб’єкта навчання.

      У ці складні часи, коли вже довгий період часу триває війна, всі ми потребуємо психологічної підтримки. Як втримати себе  «на плаву» й допомогти педагогам працювати у складних обставинах розповіли і провели тренінг «Горіти і не згорати» соціальний педагог Макарчук Ю.Ю. та психолог Малець-Балога О.А. Тренінг-семінар спрямований на розкриття теоретичних аспектів поняття професійне вигорання, основних ознак та причин виникнення даного стану. Ознайомлення педагогів з основними методами саморегуляції щодо профілактики і професійних стресів та регуляції свого психологічного стану і зниженню психоемоційного напруження. Виконавши вправи: «Асоціації», «Три стадії вигорання», «Ромашка», «З висоти пташиного польоту», педагоги змогли розібратись у власних переживаннях та побачити шляхи конструктивного вирішення проблемних ситуацій.

      Отже, під час педагогічних читань, було висвітлено багато важливих тем, які є актуальними для кожного викладача та майстра виробничого навчання. Обговорювалися сучасні педагогічні інструменти, нові підходи до викладання, актуальні проблеми методології. Адже, педагогічні читання − одна із добрих традицій та неодмінна частина методичної роботи нашого закладу освіти, що дозволяє забезпечувати високий професійний рівень педагогів та знаходитися в авангарді сучасної педагогічної думки.