Компетентнісний педагог, хто він?
Становлення педагога – це в першу чергу формування його як особистості і лише потім – як професійного працівника, що володіє спеціальними знаннями в певній галузі педагогічної діяльності. Сучасному педагогу для реалізації успішної педагогічної діяльності вкрай необхідно оволодіти компетентністю в комунікативно-соціально-морально-етично-правовій сфері.
Методистом Ковальчук О. з педагогічними працівниками Центру проведено семінар «Компетентнісний педагог» з елементами психологічного тренінгу. Метою заходу було розширити й закріпити знання учасників семінару про компетентність як педагогічне явище.
Для налагодження контакту між учасниками та отримання позитивних емоції на початку заходу була виконана вправа – самопрезентація «Ініціали» в ході якої, кожен називав свої позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів.
Під час семінару педагогічні працівники колективно розібрали модель компетентного педагога та ознайомилися з різними підходами до визначення ключових компетентностей у європейських країнах.
Учасники заходу виконали інтерактивні вправи: «Мікрофон» (Скажіть, будь ласка, чому ви прийшли на роботу?)»; «Напишіть оголошення» (У Центрі є вакансія педагога. Кваліфікаційні вимоги:…).
Вони створювали індивідуальні освітні маршрути «Сходинки до вдосконалення» (зобразили себе на тій сходинці, де кожен себе уявляє відповідно до своїх професійних досягнень: вже досягнуте, чого прагнете досягнути). Пройшли тестування з педагогіки та методики організації освітнього процесу. За підсумками роботи кожен для себе спробував визначити шляхи вдосконалення педагогічної компетентності.
За результатами семінару педагогічні працівники дійшли до висновку, що для ефективної педагогічної діяльності необхідні наступні особисті якості: прагнення до максимальної гнучкості, здібність до емпатії, тобто розуміння почуттів інших, вміння надати особистісного забарвлення викладанню.
На завершення всі разом виконали психологічну розминку «Дощ».
Семінар пройшов цікаво та у високій емоційній атмосфері.