Тиждень Української мови та літератури
19.04.2024
120
Із 15 по 19 квітня в навчальному закладі проходив Тиждень української мови та літератури, мета якого полягала в підвищенні загальної мовної культури, прищепленні любові до української мови та літератури, розвитку творчих здібностей підлітків.
Заходи, проведені впродовж Тижня, були різноманітні, цікаві, сприяли розвитку творчої активності та пізнавальної діяльності здобувачів освіти.
Розпочався Тиждень із відкритої виховної години «Сучасний український сленг». Здобувачі освіти 17 групи разом із класним керівником Оксаною Боярчук з’ясовували значення підліткового сленгу.
Захід спрямований на піднесення престижу української мови серед молоді, виховання в підростаючого покоління поваги до мови свого народу, його культури та традицій. Хочеться вірити, що українська мова й надалі служитиме єднанню між минулими і майбутніми поколіннями, возвеличуватиме Україну та український народ.
У вівторок викладач української мови та літератури Людмила Ленюський провела із групою № 24 б з професії кухар, кондитер відкритий урок «Складні випадки відмінювання іменників. Закінчення іменників I відміни в орудному відмінку». На уроці була спокійна та ділова атмосфера. Різноманітні форми діяльності (інтерактивна презентація, бесіда, наочний матеріал, групова робота, творча гра «Редактор», застосування інтерактивного сервісу WORDWALL, творчого конструювання) сприяли переключенню уваги здобувачів освіти для кращого засвоєння теми. Учні підтримували навчальну дисципліну, виказували інтерес до теми уроку.
Викладач поставила перед здобувачами освіти мету уроку – поглибити знання про складні випадки відмінювання іменників, формувати вміння правильно узгоджувати іменники І відміни; виявляти й аналізувати порушення морфологічних норм; додержувати правил написання відмінкових закінчень іменників. Всі етапи уроку були чітко сплановані та дотримані. Протягом уроку велася активна пізнавальна діяльність здобувачів освіти. Викладач показала високу педагогічну культуру, вміло направляла самостійну роботу здобувачів освіти. Стиль ведення уроку доброзичливий, створив творчу атмосферу ділової співпраці. Цікавий урок – розумні діти!
У середу викладач Оксана Боярчук провела відкритий урок на тему
«Число іменників. Іменники, що мають лише форму однини або множини».
Мета (формувати компетентності): предметні: поглибити знання учнів про
іменники, що мають лише форму однини або множини, формувати вміння
правильно вживати їх у власному мовленні; ключові: уміння вчитися,
пов’язувати вивчене з теми із практичною діяльністю; комунікативні:
толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційні: уміння
знаходити потрібну інформацію та презентувати її.
На уроці викладач використала різні форми та методи роботи. А саме: інтерактивні вправи «Лінгвістична розминка», «Хто зайвий?», гра «Так» чи «Ні», кросворд „Не помились”, виконання тестових завдань. Мети уроку досягнуто.
У четвер справжні українці, шанувальники мови, знавці рідного слова продемонстрували власні знання та вміння під час проходження КВЕСТу «Територія слова». Зі словом-вітанням звернулася до присутніх ведуча гри-конкурсу Людмила Ленюський.
У цікавій формі проходили змагання між командами «Аз» та «Буки». Під час проходження станцій («Словникова», «Дешифрувальна», «Ребусна», «Доміно», «Швидкісна») гравці виконували не тільки різноманітні інтелектуальні, а й гумористичні завдання. Переможці гри нагороджені цікавими призами. Здобувачі освіти весело й плідно провели час.
У п’ятницю здобувачі освіти ДНЗ «Мукачівський центр ПТО» взяли участь у проєкті «Плюсуй українську». Мета – розширення світогляду здобувачів освіти, набуття нових знань з української мови та поповнення словникового запасу підлітків. Адже володіння рідною мовою – це не питання престижу чи моди, а проблема виживання нації. Мова – це одна з найбільших цінностей нації, яку вона має плекати, розвивати й популяризувати.
Отже, тиждень виявився цікавим, результативним, насиченим. Це була ще одна сторінка життя Центру, яку викладачі-філологи та здобувачі освіти розфарбували яскравими кольорами, що залишать у пам’яті приємні спогади про чудово проведений час. Викладачі-словесники впорались із черговим викликом. Поставлені задачі реалізовані.