Семінар-практикум на тему «Сучасний урок у ПТНЗ – основа ефективної та якісної професійної освіти»

10.01.2017
32

   

  11 січня 2017 року методист центру Ковальчук О.О. провела семінар-тренінг з майстрами виробничого навчання на тему «Сучасний урок у ПТНЗ – основа ефективної та якісної професійної освіти».

Метою заходу було: 

– активізація знань з теоретичних основ питання;
– розвиток творчої діяльності;
– визначення нових цілей педагогічної діяльності з метою підвищення професійного рівня;
– формування комунікативної, соціальної компетентності;
– розвиток дружнього, творчого, працездатного колективу.
   Гаслом роботи учасників були слова К. Ушинського «Учитель як фахівець живе доти, поки вчиться».
   Основними елементами сучасного уроку є практична діяльність, аналіз практики, дослідження і пошук. В такому ж напрямку був проведений і семінар-практикум. Спочатку майстри виробничого навчання виконали вправу «Глечик знань». Кожна група по-черзі відповідала на питання вікторини про дидактичні вимоги до сучасного уроку. Учасники семінару впевнилися в тому, що для професійного навчання важливо його спрямованість на те, щоб навчити учнів не лише пристосовуватись, а й активно діяти в ситуаціях, які зазнали соціальних змін.
   Далі учасники визначали вимоги до структурних елементів уроку, його мети та алгоритм проведення. Виконали записи на аркуші паперу та презентували їх. А при активному обговоренні відповіді доповнювалися іншими групами.

  

 

   Найбільш загальна характеристика сучасного уроку це показник активності учнів. Чим меншу активність під час уроку виявляє педагог і чим більше спонукає він учнів до активності – тим інтенсивнішим стає розвиток учня.

Навчання не може уникнути репродуктивності, яка має бути оптимальною, а частка її використання повинна поступово зменшуватися на всіх ланках навчання.
   На завершення була вправа «Маю свою думку». Учасники поділилися з власного досвіду роботи з тим, чим сьогоднішній урок відрізняється від вчорашнього?

   В кінці всі дійшли до висновку, що сучасний урок – урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Сучасний урок – це, перш за все, урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями.