Проходив тиждень точних наук: фізики, математики, інформатики

26.02.2017
32

   Згідно плану роботи методичної комісії природничо – математичних дисциплін у центрі з 20.02.17 по 24.02.17 було проведено предметний тиждень математики, фізики, інформатики під девізом «Думати – колективно! Діяти – оперативно! Сперечатись – доказово!».

   Протягом тижня пройшли заходи, які сприяли підвищенню інтересу учнів до точних наук, розширили знання, дали можливість дослідити та презентувати цікаві теми. 

   У понеділок викладач фізики Карпинець Г.М. провела відкриту виховну годину на тему «Фізика: Жартома про серйозне». Учні почули багато цікавих фактів про науку фізику у вигляді запитань-відповідей, перегляду відео фрагментів. На запитання «Навіщо вивчати фізику?», учні відповіли з підготовлених виступів, звернувши увагу, що фізика займає особливе місце у формуванні наукового світогляду в цілому, у розвитку цивілізації. Високий рівень навчання фізиці сприяє розвитку інтелекту нації.
   На завершення уроку викладач звернула увагу учнів, що на першому етапі одержання фізичних знань першочергове значення мають спостереження, експеримент, практичний досвід людини. Саме через них найефективніше долучаються до наукових пошуків ті, хто опановує фізичну науку і готується до її розвитку та численних застосувань. 
   У вівторок викладачі інформатики Петрушева О.Г. та Сорока Л.М. провели вікторину «Я, ти і цікава інформатика» між двома командами учнів груп №17 і №14б. Взявши участь у 7 конкурсах, учні змогли в ігровій формі повторити основні поняття з раніше вивчених розділів інформатики та закріпити отримані навички роботи на комп’ютері. 
   За підсумками журі перемогла команда групи №14б. 
  Оскільки все життя людини безпосередньо пов’язане з обробкою інформації, то інформація, отримана в рамках цієї вікторини, допоможе учням у подальшому навчанні, а також у професійній діяльності. 

У середу викладач математики Павлик А.П. провела відкритий урок на тему «Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій». Метою уроку було – розвивати в учнів обчислювальні навики ймовірності випадкових подій, використовуючи формули комбінаторики та класичне означення ймовірності.
   Мотивуючи увагу учнів викладач наголосила, що комбінаторика є важливим розділом математики, який досліджує закономірності розташування, впорядкування, вибору і розподілу елементів з фіксованої множини. При великому числі можливих наслідків випробовування способи прямого перебору можливих варіантів малоефективні. На допомогу приходять комбінаторні методи, в основі яких лежать два правила: додавання та множення.
    Для актуалізації опорних знань та подальшого розв’язку задач учні використали схеми «Вибір формули», «Вибір правила». Розгадавши кросворд, розв’язавши ряд усних та письмових задач, учні добре закріпили вміння класифікувати події, застосовувати формулу обчислення ймовірності випадкової події, відпрацювали навички виконання відсоткових розрахунків.   

   Цього ж дня Данканич Г.М. провела інтелектуальну гру «Математична рапсодія» між двома командами груп №22 і №21.
   Інтелектуально – розважальний захід, проведений у вільному, частково імпровізованому стилі. Йому властиво чергування різнохарактерних конкурсів на математично – логічному матеріалі. Вдалі відповіді учасників гри на деякі запитання, правильне виконання нетрадиційних завдань дарували їм радість відкриття та надали впевненості у власних силах. За підсумками журі перемогла команда юнаків групи №22.   

   У четвер викладач математики Петах В.Й. провела відкритий урок на тему «Основні співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу». Урок проведено у формі гри де змагались три команди: «Синуси», «Тангенси», «Косинуси». Викладач використавши у роботі на уроці різні види ігрової діяльності, володіє численним арсеналом способів організації навчально-пізнавальної активності.
   Легко сприймаючи технологію ігрової форми навчання, учні змогли на уроці повторити, систематизувати та поглибити знання, вміння перетворювати тригонометричні вирази; формувати навички творчого застосування знань до виконання вправ; виховувати культуру ведення записів як на дошці, так і в зошитах.
   У п’ятницю викладач інформатики Сорока Л.М. провела майстер-клас із створення профорієнтаційної продукції засобами програми Microsoft Publisher.
   Microsoft Publisher – це програма, за допомогою якої можна створювати, оформляти та публікувати високоякісні документи. Учні ознайомились із порядком підготовки бюлетенів, буклетів, календарів та вибрали шаблон і розробили вміст для оформлення профорієнтаційних календарів.