Підвищення якості навчання з української мови і літератури шляхом упровадження сучасних освітніх технологій

26.04.2017
25

   26 квітня 2017 року викладачі української мови та літератури центру взяли участь у засіданні методичної секції (вебінар) на тему «Упровадження сучасних освітніх технологій на уроках української мови і літератури – шлях до підвищення якості навчання».

   Викладач Ленюський Л.В. поділилася досвідом роботи з розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови і літератури як складова формування мовної компетентності. Більшість дослідників сьогодні відводять основну роль саме розвитку творчих здібностей учнів у формуванні мовної компетентності фахівців різних профілів, оскільки людина, яка здатна генерувати ідеї, використовувати знання і вміння в нових ситуаціях, комфортно почувається в нестабільних соціальних умовах – швидше знаходить своє місце в суспільстві.
 

    Для розвитку творчих можливостей учнів Людмила Василівна намагається запланувати й реалізувати на уроці творчу ситуацію. З власного досвіду роботи вона впевнилася, що найбільш ефективними для розвитку творчих здібностей виявилися такі види роботи: складання творів за допомогою асоціативного гроно, творчі диктанти різних видів, складання сенканів, вправа «Неправильні» запитання і «неправильні» відповіді, дослідницько-пошукові завдання. Останній вид роботи формує навички роботи з додатковою літературою, розширює кругозір учнів, збагачує мовлення, сприяє творчому аналізу досліджуваного, творчій активності та самостійності: Проводячи нестандартні уроки заставляють учнів активно переживати, включатися в роботу, співпрацювати з викладачем, тобто проявляти якості, необхідні для творчої діяльності. Використовуючи різні нестандартні форми роботи, викладач спонукає учнів до активної розумової діяльності, що сприяє зростанню інтелекту та розвитку творчих здібностей.

   Учасники вебінару ознайомилися з проведенням державної підсумкової атестації з української мови у 2016/2017 навчальному році та заслухали аналіз професійної діяльності викладачів української мови і літератури (навчальної, позаурочної, методичної).