Впроваджуємо проблемне навчання у освітній процес
4 січня 2019 року з педагогічними працівниками професійної підготовки центру проведено практичний семінар на тему «Проблемне навчання. Метод-кейс». Сьогодні особливо важливо поєднати теоретичні знання з реаліями життя, перетворити абстрактні знання у цінності і вміння учня. Адже абстрактні знання, відірвані від реальної ситуації дають мало користі. Учень зацікавлений в тому, щоб знання, отримані у навчальному закладі він міг легко застосувати на практиці.
Під час практичного семінару педагоги обговорили шляхи впровадження у навчальний процес технологію проблемного навчання, ознайомилися із класифікацією способів створення проблемних ситуацій. Метою використання кейс-вправ на уроках професійної підготовки є поглибити знання з професії та вміти в майбутньому на практиці їх використовувати, самостійно приймати рішення у кожній конкретній виробничій ситуації.
Для закріплення теоретичної інформації вони виконали практичну вправу на визначення назви способу створення проблемної ситуації за її метою, описаною на отриманих картках. Далі, методист Ковальчук О.О., ознайомила присутніх з прикладами використання кейс-методу на уроках теоретичного та виробничого навчання
з професій швачка та перукар (перукар-модельєр).
Під час практичної частини семінару учасники створювали ситуаційні вправи з предмету, який викладають, а саме:
– формували ситуацію;
– складали запитання або алгоритм її вирішення;
– визначали перелік джерел для пошуку інформації.
Після обговорення всі зрозуміли, що проблемне навчання ставить високі вимоги в першу чергу до педагога, до рівня його педагогічної майстерності. Необхідно пам’ятати, що робота тільки на конспект не збагачує пам’ять і не додає розуму. Вихід один – вчитися самим, активно займатися самоосвітою, шукати своє педагогічне кредо, а проблемне навчання – це один з дієвих методів активізації навчального процесу і чим раніше ми ним оволодіємо, тим більше задоволення отримаємо від своєї праці.