Формування єдиного освітнього середовища для адаптації учасників освітнього процесу

25.01.2023
26

Сьогодні у процесі розвитку освіти, у ході впровадження компетентнісно-орієнтованого навчання виникає потреба по новому подивитися на сучасний освітній процес, на його структуру, форми, методи, технології проведення. Кінцевим результатом навчально-виховного процесу є формування компетентного випускника, розвиток його ключових і предметних компетентностей. 24 січня 2023 року під час практичного семінару педагогічні працівники поповнили свою «методичну скриньку» новими знаннями, навчилися більш раціонально їх використовувати у своїй роботі з колегами, учнями, батьками.

Методист Ковальчук О.О. розпочала заняття з привітання. З метою створення умов для ефективної роботи, забезпечення доброзичливої атмосфери для згуртування груп і конструктивної взаємодії педагоги по черзі називали своє улюблене заняття, хобі. Для визначення очікувань від заходу учасники виконали вправу «Рука дружби». Захід проведений з використанням інтерактивних методів. Учасники об’єдналися в три групи: «Кмітливі», «Креативні» та «Сміливі». Під час «Термінологічної  розминки» відбулася актуалізація знань на визначення змісту понять з теми семінару.

Методом «Слухати – розуміти – взаємодіяти» педагоги розглянули питання: Хто потребує адаптації до освітнього процесу? Що передбачає формування єдиного освітнього середовища для всіх учасників освітнього процесу в ЗП(ПТ)О? Яку роль у освітньому процесі відіграє обраний стиль роботи сучасного педагога, його взаємодія та спілкування з вихованцями?
Під час виконання вправи «Впізнай себе» групи опрацювали теоретичний матеріал «Стилі  керівництва в практиці управлінської діяльності» та застосували його при визначенні стилів роботи педагогів з учнівськими колективами на наведених прикладах.
Проведення гри-руханки «Подорож» під музичний супровід забезпечило психологічне розвантаження учасників тренінгу. Учасники рухалися в довільних напрямках, уявляли і відтворювали почуте.
Для виявлення типів міжособистісних взаємин та пріоритетів спільної діяльності, кожен з учасників визначав свій індивідуальний стиль роботи за допомогою запропонованих девізів у роботі: «Це потрібно зараз», «Хто? Що? Де? Коли? Чому?», «Уявіть, виразіть», «Участь, підтримка». Колективно було обговорено «Як впливає стиль роботи та  професійне кредо педагога на ефективність педагогічної діяльності?»
На завершення практичного семінару педагогічні працівники поділилися пережитими емоціями, своїм ставленням до обговорюваної сьогодні теми та які можливості її втілити на практиці. Висловили думку про те, що їх сподівання від проведеного методичного заходу справдились.