Випереджувальні завдання для розвитку здібностей та творчого мислення учнів
22 березня 2018 року майстер виробничого навчання Кузла М.І. провела відкритий урок у групі № 11 з професії швачка, оператор швацького устаткування на тему «Обробка гладких накладних кишень».
Вступний інструктаж пройшов у формі змагання між командами «Чарівна кишеня» і «Велика кишеня».
Актуалізація опорних знань учнів з спецпредметів проведена інтерактивним опитуванням, розв’язання кросворду. Засвоєння нової теми учні відбулося за «Сходинками до майстерності»:
– історія виникнення кишені;
– технологія виготовлення гладкої накладної кишені;
– показ майстром в/н нових прийомів обробки кишені;
– повтор учнями нових прийомів;
– перевірка теоретичного засвоєння учнями нового матеріалу.
На завершення вступного інструктажу кращі учні продемонстрували виконані випереджувальні завдання. Це були виготовлені сумки з накладними кишенями. Учні творчо підійшли до виконання роботи.
Сьогодні випереджувальні завдання необхідні не тільки для того, щоб якомога більше матеріалу опрацювати на уроках. Учні, самостійно опрацьовуючи матеріал, отримують знання, а на уроці мають можливість поділитися ними з іншими, оцінити власну роботу, зробити висновок. В основі навчання – створення самостійної пошукової діяльності учнів, у ході якої формуються нові знання, уміння, навички та розвиваються здібності, активність, ерудиція та творче мислення.
Урок пройшов на високому рівні.