Тиждень Продавця 2017

26.12.2017
27

    В центрі в період з 18 по 22 грудня 2017 року проходив тиждень з професії продавець продовольчих товарів, продавець непродовольчих товарів. Педагогами методичної комісії з цієї професії було проведено ряд заходів, а саме:

 

  У понеділок, 18 грудня викладач спецдисциплін Симчина Я.Д. провела виховну годину на тему «Продавець – найбільш поширена професія в світі. Елементи процесу роботи продавця». Тип уроку – демонстраційний. Учні під супроводом коментарів викладача переглядали  відеоролик про різні способи зав’язки шарфів, різноманітні упаковки подарунків та викладку овочів за сортами і видами.
   Підводячи підсумок уроку, учні прийшли до висновку, що людина, яка працює в сфері торгівлі повинна бути впевненою. Щоб бути впевненим, треба бути майстром своєї справи, знати свій товар – його особливості, характеристики, корисні властивості, переваги і т. д. Також такій людині варто вміти викликати довіру у покупця. Для цього потрібно мати хороший настрій, бути доброзичливим та охайно виглядати. Хороший продавець повинен вміти ставити запитання, щоб виявити потребу покупця в тому чи іншому товарі.
Хороший продавець є той, хто вміє розговорити покупця і ненав’язливо підвести його до думки про покупку.
   У вівторок, 19 грудня майстер виробничого навчання Катрич Е.П. провела відкритий урок у групі №27 на тему «Приймання та перевірка якості хліба та хлібобулочних виробів». Мета уроку: практично закріпити навички роботи із стандартами продажу товарів; визначити органолептичні показники визначення якості хліба та хлібобулочних виробів; формувати вміння учнів проводити процес приймання та перевірки якості товару.
   Під час вступного інструктажу учні активно класифікували представлений хліб та хлібобулочні вироби у великому асортименті, визначали основні споживчі властивості хлібобулочних виробів. Майстер в/н Катрич Е.П. ефективно використала зв’язок навчання з життям, моделюючи торговий процес з проблемними ситуаціями на уроці. Учні практично побачили вади та хвороби хліба і хлібобулочних виробів, визначали причини їх виникнення.
   Раціональне використання методів, принципів та засобів навчання забезпечило високу активність учнів на протязі цілого уроку. Урок пройшов цікаво та на високому рівні.
   У середу, 20 грудня  майстер виробничого навчання Радик С.Ю. у групі №17 провела відкритий урок на тему «Маркування, пакування та зберігання кондитерських виробів». Мета уроку – ознайомити учнів з відмінними особливостями асортименту кондитерських виробів, навчити самостійно розпізнавати маркувальні позначення, терміни реалізації кондитерських виробів.
   Актуалізацію знань учнів майстер провела у формі гри «Впізнай мене». Учні активно змагалися, хто швидше вибере правильну відповідь серед перерахованих відповідей майстром, що стосувалися запитань про сировину, структуру, способи випуску, використання кондитерських виробів.
   При показі пакування кондитерських виробів, майстер в/н звернула увагу учнів, що одним з головних показників придатності виробів для реалізації є якість упаковки. Вибір виду пакування і пакувальних матеріалів диктується формою і розмірами виробів, бажаною герметичністю і зовнішнім їх виглядом.
   В ході показу практичних прийомів майстром проведено майстер-клас з виготовлення святкової упаковки для подарунків. Майстер-клас – це ефективна форма передачі знань і умінь учням, яка заснована на практичних діях показу і демонстрації творчого вирішення певного пізнавального та проблемного завдання. В роботі працівника торгівлі має бути розвинена творча уява, вміння з простого виготовити величне і цікаве. Майстер в/н Радик С.Ю. створює для своїх вихованців атмосферу, в якій вони проявляють себе як творці. Показ пакування товару майстер в/н супроводжувала характеристикою можливих недоліків при виконанні роботи. Для закріплення отриманих знань використано інтерв’ю (у вигляді бліц опитування) і практичне змагання «Хто оригінальніше запакує солодощі».
   У четвер, 21 грудня майстер виробничого навчання Марусенко Н.П. у групі №37 провела відкритий урок на тему «Приймання та перевірка якості пушно-хутряних товарів, обслуговування покупців відповідно до вимог правил продажу». Вивчений матеріал на уроках спецдисциплін учні повторили розгадуючи кросворд. Даючи відповіді на запитання кросворда, учні згадали, що є основною продукцією для виготовлення різних хутряних виробів, для якого одягу використовують найбільш дешеві напівфабрикати з легкого хутра та скількох розмірів виготовяють чоловічий та дитячий пушно-хутряний одяг. Показ і пояснення майстра в/н про організацію робочого місця продавця у відділі пушно-хутряних товарів супроводжувались використанням хутряних товарів різного асортименту. Принципи оцінки якості та дефектів пушно-хутряних товарів учні добре освоїли за допомогою переглянутої презентації та інструкційної карти. Майстер наголосила учням про важливість наданої консультації покупцю при показі хутряних товарів.
   Прийоми складання та упакування хутряних товарів учні добре засвоїли працюючи в грі «Продавець-покупець». Для закріплення вивченого матеріалу учнями виконано тестові завдання та здійснено подорож інтернет-магазином для ознайомлення з великим асортиментом хутряних виробів.
   Підсумовуючи вивчене, учнями наголошено, що виробництво хутряних виробів – доволі складний та тривалий процес, а сама продукція є дорогою. Тому забезпечення належної якості хутряних виробів має велике значення, адже вимоги до них постійно зростають.
   У п’ятницю, 22 грудня учні з майстрами в/н  та викладачем спецдисциплін організували екскурсію до гіпермаркету «Міван» та магазину –гуртівні «Іграшки». Під час екскурсії учні познайомились із великою кількістю магазинів від різних торгівельних мереж, що відрізняються організацією торгового процесу: методами продажу, способами розміщення та викладення товарів, сучасним обладнанням, додатковими послугами тощо.