Міжпредметні зв’язки як засіб розвитку компетенцій учнів
23 листопада 2017 року викладачі іноземних мов центру взяли участь у засіданні методичної секції ПТНЗ регіону на тему «Міжпредметна інтеграція як засіб підвищення мотивації до вивчення іноземної мови».
Космеда М.П., викладач англійської мови поділилася досвідом роботи з використання міжпредметних зв’язків на уроках іноземної мови, які позитивно мотивують навчальну діяльність учнів і сприяють розвитку їх компетенцій.
Міжпредметні зв’язки – це зв’язки між навчальними предметами, які встановлює викладач або учень у процесі пізнавальної діяльності з метою найбільш глибокого усвідомлення тієї або іншої проблеми, а також із метою більш ефективного застосування знань на практиці.
Викладач зауважила, що міжпредметні зв’язки виступають як дидактична умова, що сприяє піднесенню рівня науковості й доступності навчання мови, активізації пізнавальної діяльності учнів, поліпшенню якості знань, умінь і навичок. Як практика показала, зв’язок англійської мови з іншими предметами встановлюється при вивченні лексичних тем, але вивчення граматичної теми також може слугувати цінною основою для налагодження таких зв’язків.
Зазвичай, даний підхід до викладання вартий уваги, бо він відповідає загально дидактичному та загально методичному принципу доступності, що вимагає рівномірного розподілу матеріалу під час усього періоду навчання. Він сприяє швидкій адаптації у ситуації зміни професії чи сфери її діяльності в межах однієї спеціальності. Адже, у світлі сучасних тенденцій до синтезу та інтеграції наукових знань, саме міжпредметні зв’язки є одним з шляхів інтегрування освіти, засобом підвищення загальноосвітнього, загальнокультурного потенціалу наукового складу.