Виробничі ситуації – шлях до підвищення професійної компетенції учнів
Дидакти та психологи за останні роки провели значну роботу щодо виявлення ефективних методів активізації учнів у процесі навчання. Дослідження показали, що ніякі засоби педагогічного впливу не дадуть бажаного результату, якщо учень залишається пасивним, якщо в нього не буде інтересу до навчання.
А пізнавальний інтерес тісно пов’язаний з потребою, яка характеризується тим, що в людини виникає необхідність відкривати невідомі їй знання і способи дії.
Ефективність використання на уроках виробничого навчання виробничих проблемних ситуацій продемонструвала 20 грудня 2017 року майстер виробничого навчання Бойко І.І. під час відкритого уроку на тему «Приготування котлетної маси з м’яса та напівфабрикатів з неї».
Мета уроку – практично закріпити теоретичні знання з теми та відпрацювати навики розрахунку сировини для приготування заданої кількості напівфабрикатів з неї. При актуалізації знань учні змагалися у виконанні інтерактивної вправи «Ти мені – я тобі»: визначенні харчової цінності м’яса, його якості, характеристики напівфабрикатів з котлетної маси, вимоги до зовнішнього виду напівфабрикатів. Показ нових прийомів майстер в/н супроводжувала характеристикою можливих недоліків при виконанні роботи. При закріпленні матеріалу учні виконали вправу «Відгадай мене» та вирішили виробничі ситуації. Використання виробничих ситуацій у навчанні створює такі умови, за яких в учнів виникає потреба в пізнанні, бажання подолати труднощі заради нового.
Важливо відмітити те, що майстер в/н ефективно використала на уроці інформаційно-комп’ютерні технології та інтерактивні методи навчання. Знання, здобуті в навчальному закладі, досвід творчої діяльності у подальшому стануть не лише основою, а й стимулом самоосвіти і самовдосконалення учнів.